ÖLand dag 1

Helt fantastisk dag. Sol och massa kul foto objekt och mycket fåglar .

Hur tänkte dom här då....? Fniss



Här hade jag Gråhakedoppingar med bebisar 2 st som mamman och pappan hade varsin unge på ryggen och simmade omkring med. Ibland fick de komma ner i vattnet och simma lite men bara för en stund i taget.
Tyvärr var de för långt bort för att fotas.


Ormliknande varelse...





 








Stare med en godbit i munnen...



Tulpan i Ottenby :)









Såna här Ladusvalor kan man finna på de mest hemliga ställen...detta var ett sådant :)





Dessa smög jag mig på  ...tog massor av bilder i olika positioner.



Fortsättning dag 2 kommer ikväll

Vädret var fint men blåsigt . 56 arter fick jag denna första dag.




Kommentarer
Postat av: Jane

Hej Tina!

Sökte dig i söndags för att fråga vad det var för spännande fågel alla kikade på vid vägkanten mellan Höllviken- Vellinge (gamla vägen). Många skådare stod där och kikade över åkrarna ut mot öresund.

Kram

2011-06-07 @ 09:14:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0